Wout Vanbrabant en Senne Snellings van het Truiense communicatiebureau Smeltpunt, hebben hun eigen kledingmerk gelanceerd. Remember Studios wil op een duurzame manier jongeren de kans geven zichzelf uit te drukken.
In 2020 besloten Wout Vanbrabant en Senne Snellings om samen Smeltpunt op te starten. Eeneen communicatiebureau waarbij de focus vooral ligt op het grafische aspect. Deze sterke grafische vaardigheden gooien ze nu in de strijd voor Remember Studios.
Remember neemt duurzaamheid heel serieus. Daarom werken ze graag met pre-orders voor hun collecties. Op die manier zitten de makers niet met overschotten van stock. Wat ervoor zorgt dat ze minder materiaal moeten weggooien.
Momenteel loopt hun eerste wave #3FYF (Three Flourishing Young Flowers)op zijn einde. Maar het duo heeft al besloten om een tweede wave van de collectie te laten komen.
Kwalitatief en betaalbaar
Voor het duo is betaalbaarheid een belangrijk element. Volgens Remember Studios heb je tegenwoordig heel veel betaalbare kledingwinkels en lijnen. Maar het ontbreekt vaak aan kwaliteit. Om maar te zwijgen van het feit dat die winkels vaak helemaal niet duurzaam zijn. Remeber Studios biedt een alternatief voor de fast fashion, betaalbaar voor jongeren die zich willen uitdrukken.
Meer weten? Neem dan zeker een kijkje op hun website.