Al 2.000 reservaties voor Bloesembar bij start seizoen

Partners

De BelOrta Bloesembar opende op 1 april weer officieel zijn deuren en dat deden ze, ondanks het weer, al met een stevig aantal reservaties onder de riem. Al zo’n 2.000 mensen schreven zich in voor een BBQ of ontbijt in de pop-up bar. Het belooft weer een sterk seizoen te worden.

De BelOrta Bloesembar opent jaarlijks aan de start van de paasvakantie zijn deuren in het rurale Velm. De pop-up bar is een vaste waarde in het toeristische aanbod van Sint-Truiden en Haspengouw met jaarlijks duizenden bezoekers die de bar al wandelend, fietsend of met de elektrische shuttles bezoeken. Dit jaar zet de bar nog meer dan anders in op het culinaire verhaal met een eigen volwaardig restaurant bemand door Ilse en Jeroen van het Kookatelier. Zij zullen niet alleen de bekende BBQ’s en ontbijten van de bar verzorgen maar ook de dagelijkse keuken (pasta’s, salades etc.) verzorgen.

Al 2.000 reservaties

Bij de start van de bar kon de organisatie al rekenen op zo’n 2.000 inschrijvingen voor hun gekende BBQ’s en ontbijten. Ook hun culinaire avonden, Culinair in’t veld, is al zo goed als volzet.

“Voor de culinaire avonden is bijna alles volzet. Ook ons eerste Bloesemfeest dat we organiseerden samen met de Velmse verenigingen was een groot succes. Zeker 500+ mensen zijn de vrijdag voor de opening van onze bar langsgekomen.”

Peter Onkelinx, organisatie Bloesembar

Hoodie voor de bij

Zonder bloesems geen bloesembar. De organisatie van de BelOrta Bloesembar hecht daarom veel belang aan streekproducten, landbouw, het fruitverhaal en natuur. Zo stonden er al educatieve borden langs hun wandelparcours van 3 km om het fruitverhaal van onze streek te vertellen. Nu gaat de bar nog een stapje verder met hun ‘Hoodies voor de bij.’ De organisatie van de bloesembar ging de samenwerking aan met de Imkerbond van Sint-Truiden en creëerde hoodies met fruitige ontwerpen op.

“We waren op bezoek in Milaan en zagen daar kleding met fruitafbeeldingen op. Zoiets mocht volgens ons niet ontbreken in de fruitstreek.”

Peter Onkelinx, organisatie Bloesembar

De hoodies werden ontworpen voor Stefanie Radoux van Atelier Radoux en zijn te verkrijgen in verschillende kleuren en ook kindermaten. Het gaat om dunne lentehoodies die ideaal zijn als extra laagje tijdens lange lentewandelingen of een bloesem run. Ze zijn te verkrijgen in de Bloesembar en kosten 45 euro per stuk. 10 euro van de opbrengst gaat telkens naar de Truiense Imkerbond.

“Haspengouw met zijn uitgebreid arsenaal aan fruitbomen is sterk afhankelijk van de (honing)bijen. Zowat driekwart van ons voedsel is afhankelijk van bestuiving door insecten. Wij imkers proberen deze dieren de beste zorgen te bieden. Niet makkelijk gezien de actuele bijensterfte.”

Imkerbond Sint-Truiden

Meer weten over de BelOrta Bloesembar? Neem dan zeker een kijkje op hun website: www.bloeselbar.com

Bekijk hieronder onze sfeervideo.

Lees ook

Geen parkeerders meer aan oorlogsmonument in Stapelstraat

Stad Sint-Truiden gaat bloembakken en een bank plaatsen voor het oorlogsmonument op het St-Martenplein aan de Truiense Stapelstraat. Burgemeester Ludwig Vandenhove vindt het niet...

Scholieren uit Herk-De-Stad winnen eerste prijs bij FIRST LEGO-League op Droneport

DronePort in Sint-Truiden was zaterdag het toneel voor de derde editie van het BeLux Championship van de First Lego League, een grootschalige techniekwedstrijd voor...
sint truiden - tedi - stayen

Duitse winkelketen TEDi opent filiaal op Stayen in Sint-Truiden

Op 14 maart opende het TEDi-filiaal op Stayen in Sint-Truiden. De discountwinkel nam het pand waar voorheen de Big Bazaar was ondergebracht.

Instagram

{{content:words:20}}

Advertentie

Nieuwsbrief