Na 3 jaar kon de Bloesembar dit jaar weer doorgaan in het idyllische Velm. Deze lenteperiode brachten zo’n 40.000 mensen een bezoek aan de bar. Een succesvol concept dat verschillende facetten van Sint-Truiden samenbracht voor een echt vakantiegevoel.
Haspengouw Culinair in bloesemstijl, hondenwandelingen en natuurlijk ook optredens van lokale (Ahjaa) en minder lokale (Mama’s Jasje) artiesten. De BelOrta Bloesembar wou duidelijk de gemiste tijd van de coronajaren inhalen met steeds vernieuwende concepten. De bar werd in april feestelijk geopend door Nina Derwael en werd doorheen de lentemaanden door zo’n 40.000 bezoekers bezocht. Zo’n 8000 mensen troffen de bar via de wandelingen van de Blauwe Vogel.
Lokale bands en dj’s zorgden geregeld voor gezelligheid in de bar die door zijn locatie je het gevoel gaf dat je ergens in het buitenland zat. Het goeie weer van de afgelopen weken heeft zeker een hand geholpen om het volk te trekken.
Lekker eten en feesten
Naast de dagelijkse bezoekers kon je de bar ook afhuren voor feesten en andere evenementen. Het team achter de Bloesembar bood immers niet alleen dranken uit onze streek aan maar ook barbecue. Tijdens enkele speciale avonden geïnspireerd op ‘Haspengouw Culinair,’ konden bezoekers komen proeven van het werk van Truiense topchefs.
Einde van de lente tijd voor de zomer
De bloesembar is een echt lenteconcept. Daarom sluit ze nu net voor het zomerseizoen de deuren, met een goed gevoel en veel goesting naar volgend jaar.
“We sluiten onze deuren met een heel goed gevoel. Het team in ons pop-up concept telden in totaal 75 studenten, flexi’s en vrijwilligers. We gaan iedereen hard missen en kijken nu al uit naar volgend jaar. Uiteraard met de succesvolle events die we organiseerden in onze bar zoals de culinaire avonden, het grotere restaurant, hondenwandeling etc in ons achterhoofd.
Peter Onkelinx, voorzitter vzw Bloesembeleving
We wensen onze collega’s met zomer-concepten en andere horeca-ondernemers heel veel succes toe de komende maanden!”