Bert Stas nieuwe brand manager STVV

Communicatiebeest Bert Stas wordt de nieuwe brand manager van STVV. Dat maakte de club vandaag bekend via een persbericht aan de media. Bert Stas kennen we onder andere van zijn werk voor communicatiebureau Idearté.

Zelf zegt STVV in een goeie flow te zitten. De club zag naar eigen zeggen hun laatste 12 wedstrijden als overwinning. Bovendien ging ze recent een partnerschap aan met Stad Sint-Truiden voor maar liefst 150.000 euro per seizoen. Dit in combinatie met de winsten en een zeer trouwe fanbasis geeft de ploeg vleugels. Om deze opwaardse flow verder te cultiveren investeert de ploeg in zijn omkaderend team. Bert Stas wordt hun nieuwe brand manager.
STVV als club beloofde aan de fans om iemand aan te trekken die de beleving in Stayen zou vergroten. Op deze manier hoopt de club ook meer fans aan te trekken voor hun wedstrijden.

“Als we de resultaten van alle Belgische clubs samen bekijken, was STVV de voorbije 5 jaar de achtste club van het land. Dat vertaalt zich nog niet volledig in supportersaantallen. De regio Haspengouw – in de brede zin van het woord – is echter een voetbalminnend publiek. We zijn er dus van overtuigd dat we Stayen terug kunnen laten vollopen. Onze laatste wedstrijd van vorig seizoen speelden we voor een vol huis tegen Standard, en ook de opkomst voor de eerste thuismatch van het nieuwe seizoen (tegen Union nvdr.) was goed. Tijdens onze vorige supportersmeeting beloofden we onze fans om iemand aan te trekken die de beleving op Stayen versterkt. Met de aanstelling van een brand manager zetten we nu die volgende stap.”

David Meekers, voorzitter STVV

Taal van de STVV-fan spreken

Als we kijken naar de sociale media van STVV merken we op dat de club een zeer communicatief sterke club is. Sterke beelden om publiek te trekken maar ook gezellige foto’s van de ploeg tijdens trainingen.
Een uitstraling die zeer professioneel is maar ver weg van de identiteit van STVV waar nieuwe brand manager Bert Stas mee groot werd gebracht. Zijn vader bracht als journalist vaak verslag uit over de ploeg. Later zou Bert zelf in de jeugdploeg staan.


“Vroeger had STVV een heel duidelijke identiteit.Mes tussen de tanden, een klein en moeilijk bespeelbaar veld en rammelende platen op de tribune. Door de jaren heen is het gelaat van onze club geëvolueerd. En dat is ook logisch. Maar de Truiense voetbalcultuur blijft bestaan. Mijn bedoeling is om – samen met de supporters – die nieuwe identiteit te benoemen en ze vervolgens ook door te trekken in communicatie, maatschappelijk engagement, matchbeleving, … We willen en zullen de taal van de STVV-fan spreken, zodat iedereen zich opnieuw vereenzelvigt met de Kanaries.”

Bert Stas, brand manager STVV

Maatschappelijk engagement heeft de ploeg zeker. Zo steunt STVV al jaren Truiense goede doelen zoals Levensloop. Voor het aankomende Levensloop event op 1 oktober schonk de ploeg een wedstrijdshirt gesigneerd door de spelers. Deze zal op latere datum geveild worden.

Het is uitkijken naar de identiteit die Stas samen met Meekers en de rest van het team zal vormgeven.

© Sintruin Begot!