Brouwerij van Wilderen komt met alcoholvrij bier en lost Hopkaas op de hele Belgische markt

Partners

Na veertien jaar exclusieve verkoop in eigen huis, kiest Brouwerij & Distilleerderij Wilderen ervoor om hun ambachtelijke Hopkaas voor het eerst breder te verdelen. Het Hasseltse bedrijf De Kaastafel neemt de distributie op zich en zal de kaas verspreiden over heel Limburg en Vlaanderen.

De Hopkaas, een creatie van zaakvoerders Mike Janssen en Roniek Van Bree, bevat kruiden en hop uit de iconische Tripel Kanunnik, het paradepaardje van de brouwerij. Tot voor kort was de kaas enkel te verkrijgen op de Wilderensite zelf. “We kregen jarenlang aanvragen van klanten uit het hele land, maar wilden wachten op het juiste moment en de juiste partner,” zegt Janssen. “Met De Kaastafel, een lokale speler met ervaring in ambachtelijke producten, vonden we die match.”

Unieke kaas zonder bier, maar mét karakter

Angelique Dirkx van De Kaastafel benadrukt dat de Wilderense Hopkaas zich onderscheidt van andere bierkazen. “Hoewel geïnspireerd op de Tripel Kanunnik, bevat de kaas zelf geen bier. De hop en kruiden zijn rechtstreeks verwerkt, en bovendien is het product volledig lactosevrij. Dat sluit mooi aan bij de groeiende vraag naar bewuste voeding.”
De eerste productie van 200 bollen was meteen uitverkocht. De kaas zal voortaan zowel op markten als via retailpunten verkrijgbaar zijn.

Ook primeur voor alcoholvrij bier bij Wilderen

Naast de uitbreiding van de kaasinvloed komt Brouwerij Wilderen ook met een opvallende innovatie in hun drankenaanbod: voor het eerst brengen ze een alcoholvrij bier op de markt. Wilderen Blond 0,2% is het resultaat van maandenlange ontwikkeling en speelt in op de stijgende vraag naar alcoholarme alternatieven.

Olivier Van Den Bogaert, verantwoordelijk voor sales en export, licht toe: “We wilden geen compromis sluiten op de smaak van de Tripel Kanunnik, dus kozen we ervoor om een volledig nieuw bier te creëren. Met 0,2% alcohol voldoet het aan de Belgische norm voor alcoholvrij bier.”

De Wilderen Blond 0,2% is ene fris bier waar je een citrus-achtige noot in ruikt. Het geheel voelt fris en sprankelend in de mond en werd al zeer positief onthaald. “We kregen meteen positieve reacties en zelfs interesse uit het buitenland, zoals Aruba. Dat hadden we niet verwacht,” aldus Van Den Bogaert.

Sterke band met trouwe klantenbasis

Brouwerij Wilderen staat al langer bekend om haar kwalitatieve bieren en sterke merkbeleving. Met jaarlijks 120.000 bezoekers is het domein een vaste waarde in de regio én ver daarbuiten. “Onze klanten dragen onze producten uit met trots,” besluit Mike Janssen. “Zij zijn onze beste ambassadeurs.”

Hoewel de brouwerij samenwerkt met internationale namen zoals dj Lost Frequencies voor hun prijswinnende gin, blijft het voor Janssen voorlopig bij alcoholvrij bier. “Een gin zonder alcohol voelt voor mij als een lege huls. Maar met deze nieuwe Hopkaas én Wilderen Blond zetten we weer twee sterke stappen vooruit.”

Lees ook

Column: Much ado about een fietszone

Menig autoliefhebber in Sint-Truiden verslikte zich afgelopen weken in hun koffie. Binnen de Truiense vesten wordt een fietszone ingevoerd. Groot applaus van fietsers maar...
Sint-Truiden- Grote Markt - sint truiden - leeg winkelpand - leegstand

Voormalige pand Spar op Grote Markt wordt bakkerij

Het pand waar voorheen de Spar was ondergebracht op de Truiense Grote Markt wordt een bakker.
sint truiden- gemeenteraadsverkiezingen - sint truiden kiest 24- sintruin begot - grote markt - grote markt sint truiden - stadhuis

Deze week komt deontologische commissie van Sint-Truiden samen

De deontologische commissie van Stad Sint-Truiden zal voor het eerst deze legislatuur samenkomen op 12 juni. Aanleiding is een klacht van Vlaams Belang Sint-Truiden...

Instagram

{{content:words:20}}

Advertentie

Nieuwsbrief