Maand van de markt gelanceerd op grootste marktplein van Limburg

Partners

Vandaag werd op de Truiense Haspengouw markt de Limburgse promo-actie ‘Maand van de Markt’ gelanceerd. Hilde Vautmans, schepen van lokale middenstand alsook Tom Vandeput gedeputeerde voor economie waren aanwezig om de actie voor te stellen.

De Truiense Haspengouw Markt is de grootste markt op het grootste marktplein van Limburg. Een logische keuze dus om de provinciale actie ‘Maand van de Markt,’ in Sint-Truiden te starten. Om de marktkramers extra in de kijker te zetten, lanceert het Truiense stadsbestuur een extra segment aan de actie.

“Als bestuur nemen we voluit deel aan de Vlaamse en Limburgse actie. We organiseren daarenboven een eigen gemeentelijk programma met evenementen en voorzien mooie prijzen voor de shoppers op de markt.”

Hilde Vautmans, schepen van markten en middenstand

In haast elke Limburgse gemeente of de stad is er wekelijks een markt. Markten zorgen voor sfeer en gezelligheid en zorgen voor puur shoppingplezier. Markten hebben een belangrijke meerwaarde voor het centrum van de gemeente of stad. De wekelijkse markt zorgt voor extra beleving en sfeer. En naar die beleving zijn klanten meer en meer op zoek. De producten die op de markten worden aangeboden, verschillen vaak van het aanbod in de bestaande fysieke winkels.

De markten hebben door corona te lijden gehad. Limburg en de andere Vlaamse provincies, OC West en de Vlaamse Federatie hebben daarom de krachten gebundeld om de markten in de spotlights te zetten. April wordt uitgeroepen tot de maand van de markt. Deze promotieactie wordt ook gesteund door het Agentschap Innoveren & Ondernemen.
In Limburg nemen 20 markten deel aan de actie. Bij elke aankoop op deze markten maakt de bezoeker kans voor het winnen van mooie prijzen. Afhankelijk van de markt wordt de prijzen wekelijks of op het einde van de promotie-actie uitgeloot. De provincie Limburg stelt een Limburg vakantiecheque variërend van 200 tot 400 euro als prijs ter beschikking. Die cheque kan worden verzilverd voor een verblijf of horecabezoek in eigen provincie. Op die manier steunen we ook die ondernemers.

Sint-Truiden zal ,net zoals ze bij de handelaren deed, de marktkramers in de kijker zetten met mooie foto’s. Deze zullen te zien zijn op de digitale informatieborden van Sint-Truiden. Ook zal Shop & the City verschillende prijzen extra verloten bovenop de prijzen die de provincie Limburg ter beschikking stelt.

“Marktkramers zijn volwaardige zelfstandige ondernemers. Ambulante handel is geen folklore. Integendeel. Het is echt ondernemerschap en een volwaardig onderdeel van de economie. Sommige marktkramers investeren ook fors in hun mobiele marktkraam. Op het einde van de maand en het jaar moeten de nodige verkopen en omzet gerealiseerd zijn om de rekening te doen kloppen.”

Tom. Vandeput, dgedeputeerde, economie provincie Limburg


Meer info over de actie en de deelnemende markten kan je vinden op www.ikkooplokaalinlimburg.be/maand-van-de-markt-april-2022.

Bekijk hieronder de video van TVL.

Lees ook

Scholieren uit Herk-De-Stad winnen eerste prijs bij FIRST LEGO-League op Droneport

DronePort in Sint-Truiden was zaterdag het toneel voor de derde editie van het BeLux Championship van de First Lego League, een grootschalige techniekwedstrijd voor...
sint truiden - tedi - stayen

Duitse winkelketen TEDi opent filiaal op Stayen in Sint-Truiden

Op 14 maart opende het TEDi-filiaal op Stayen in Sint-Truiden. De discountwinkel nam het pand waar voorheen de Big Bazaar was ondergebracht.
grote markt - bomen- bloempotten

Verloederde bloempotten worden aangepakt

Op de Grote Markt in Sint-Truiden worden nieuwe boompjes geplant in de grote bloempotten. Ook de kleinere, verloederde bloembakken krijgen een opknapbeurt. Dat maakte...

Instagram

{{content:words:20}}

Advertentie

Nieuwsbrief