Na klachten heeft Lidl officieel de vraag gesteld aan fruitbedrijf Vergro om het logo van de Red Modoc. Geert Schoofs van Vergro reageert in HBVL teleurgesteld op het nieuws.
De Red Modoc is een dieprode perensoort die als test werd gekweekt op plantages in Ordingen. De klachten over de racistische en ongepaste aard van het logo van de peer werden al in 2019 geuit. Aan de rand van de plantage prijkt namelijk een groot uithangsbord met een illustratie die een indiaan moet voorstellen.
Tot nu toe werd er geen gehoord gegeven aan de verontwaardigde reacties. Thans schreef ook gemeenteraadslid Eddy Elherbouti in 2019 een brief naar de zaakvoerders van Vergro over de afbeelding.
Op de vraag van Lidl lijkt het fruitbedrijf wel te moeten ingaan. Vergro heeft voor de verkoop van de perensoort namelijk een exclusief contract ondertekend met Lidl.
Lees het volledige verslag hier in hbvl.