Een schuine camera aan de parking van LAGO Bloesembad zorgt voor torenhoge parkeerkosten. De gedupeerden krijgen nu hun geld terug. Ook de camera zou weer functioneel zijn.
Enkele gebruikers van de parking van LAGO Bloesembad kregen een onaangename verrassing de afgelopen weken. Volgens de parkeerapp 4411 stonden zij namelijk dagenlang geparkeerd bij LAGO Bloesembad. Wat op zijn beurt zorgde voor een hoge parkeerfactuur.
Het probleem bleek te zitten bij het frictieloos parkeren. Wie gebruik maakt van de LAGO parking hoeft namelijk geen ticket uit de automaat te halen. Slimme camera’s registreren automatisch je nummerplaat als je de parking gebruikt. Je parkeersessie wordt dan automatisch in de app geactiveerd en afgerond als je nummerplaat erin geregistreerd is.
Problemen met camera
Toch hadden enkele bestuurders problemen met de parkeerapp 4411. Hun sessie bleef namelijk duren. Dit had te maken met een slimme camera die de nummerplaten van uitrijdende auto’s moest registreren op de parking. Een van de camera’s was scheef komen te zitten. Vermoedelijk door een wagen die tegen de camera had gereden, aldus Trupark.
Volgens Trupark hebben maar enkele gebruikers last gehad van de fout. De camera is ondertussen weer correct in werking. Het AGB belooft nu iedereen die last had van het probleem terug te betalen.
Denk jij dit te hebben meegemaakt op de parking van LAGO Bloesembad? Neem dan zeker contact op met Trupark:
TRUPARK
011 87 28 82
info.trupark@sint-truiden.be
Belangrijk: De parking van LAGO wordt niet beheerd door het zwembad.