Sint-Truiden kleurt geel-blauw voor de 100ste verjaardag van STVV

Partners

Op 24 februari is het zo ver. Dan viert voetbalclub STVV zijn 100ste verjaardag. Begin februari riep de ploeg Truienaren nog op om onze stad geel-blauw te kleuren voor die dag. Ondertussen hebben verschillende ondernemingen hun digitale steun geuit door onder andere logo’s te veranderen op sociale media.

Op 23 februari viert voetbalclub STVV zijn 100ste verjaardag. Speciaal voor de gebeurtenis vroeg de club aan al zijn fans van Groot-Haspengouw om zichzelf en hun omgeving in een geel-blauw jasje te steken. En de Truienaren gingen met veel enthousiasme in op de vraag. Zo pakte een lokale bakkerij uit met geel-blauwe eclairs en doste den Hof de gevel van hun winkel uit in geel-blauwe vlaggen. Verschillende ondernemers, scholen en anderen uit Sint-Truiden veranderde bovendien hun logo’s en branding via sociale media.

Ook lokale tattoo artist Tom Maassen van Atomic Custom tattoo zag de laatste tijde de vraag naar STVV-tattoos stijgen. Maassen mocht voor de campagne rond het 100-jarig bestaan van STVV al een clubtattoo zetten bij een fan. Deze had de body art gewonnen na een verloting onder de fans. Je kan er meer over lezen hier.


“Sociale media worden overspoeld met uitingen van clubliefde, supporters delen
massaal en spontaan hun mooiste herinneringen. Tickets vliegen de deur uit. En ook
ondernemers tonen hun sympathie voor de Kanaries. Tientallen bedrijven pasten de kleur
van hun logo aan naar geel-blauw. En er werden zelfs STVV-patisserie, STVV-ijsjes en …
STVV-schokdempers ontwikkeld. Kortom, het enthousiasme rond 100 jaar STVV neemt
almaar grotere proporties aan.”

Bert Stas, brand manager STVV

Iedereen in het geel-blauw

Vandaag lanceerde STVV bovendien een ludieke video waarmee ze alle Truienaren willen inspireren om zich op 23 februari en 24 februari (de dag van de match tegen Westerlo) in het geel-blauw te kleden.

Heb jij jezelf helemaal kanarieproof uitgedost? Deel dan een foto via sociale media en tag STVV. Speciaal voor de gelegenheid hebben ze een kader ontwikkeld zodat iedereen hun foto extra kan versieren. Lees hoe je deze kader kunt toepassen door op het bericht hieronder te klikken.

Lees ook

Al meer dan 20.000 bezoekers. Vrijstaat A gaat laatste week van...

Vrijstaat A, de creatieve zomerbar van Sint-Truiden, gaat zijn laatste week in. In vijf weken tijd zijn er al zo’n 20.000 bezoekers afgezakt naar...
hilde vautmans- onderzoek - fraude- europees parlement - sint truiden - sintruin begot

Onderzoek naar Europarlementslid Hilde Vautmans voor mogelijk misbruik Europese middelen

De federale politie is bezig met een onderzoek naar Europarlementslid Hilde Vautmans, zo meldde weekblad Knack gisterenavond. Vautmans zelf zei gisterenavond niet op de...

Verkiezingsaffiche of reclame voor een schoenwinkel? Campagnebeeld Truiense CD&V zaait verwarring

Wie de afgelopen dagen door Sint-Truiden reed, kon misschien een opvallend beeld van een cowboylaars en een hoge hak tegenkomen. Het beeld maakt deel...

Instagram

{{content:words:20}}

Advertentie

Nieuwsbrief