STVV is altijd al een voetbalclub geweest met een sterke community. Na moeilijke coronajaren smijten zich nu volledig om de brede STVV-familie weer samen te brengen op Stayen.
In de laatste rechte lijn van de abonnementencampagne steken de Kanaries nog een tandje bij. Onlangs belde een 10-tal roemrijke spelers en ex-spelers de fans persoonlijk op, met de vraag om (terug) abonnee te worden van STVV.
Van Lon Polleunis – de enige Gouden Schoen uit de geschiedenis en Wilfried Sleurs -sterkhouder uit de jaren ’80 tot de lichting van de nineties (Kurt Morhaye, Patrick Teppers, Nico Curto, Peter Voets) en bekerfinalist Bram Vangeel: heel wat STVV-iconen tekenden vandaag present bij Callexcell.
Boegbeeld Wilfried Sleurs genoot er alvast met volle teugen van. Hij ‘verkocht’ het grootste
aantal abonnementen en won op die manier de interne mini-competitie:
“Als sportman wil je altijd winnen. Dus ik ben wel stiekem blij dat ik mijn vroegere ploegmaats de loef heb kunnen afsteken (lacht). Als speler van het eerste elftal heb ik altijd een warme band gehad met de supporters. Het doet deugd om dat gevoel vandaag nog eens te ervaren. Omgekeerd merk je ook dat de persoonlijke telefoontjes onze fans veel plezier doen. Als we op deze manier onze vurige fans kunnen motiveren, doen we dat met de glimlach.”
Wilfried Sleurs
Persoonlijke band tussen supporters en spelers
De abonnementenactie kadert in een breder voornemen. STVV is vastbesloten de band met
de fans zo hecht mogelijk te maken.
“We vinden het belangrijk dat er een persoonlijke band is tussen de supporters en de spelers. Met deze actie maken we dat ook heel concreet. De oud-spelers gaven vandaag het goede voorbeeld. Later deze week hangen ook enkele huidige spelers aan de lijn.”
Bert Stas, Brand Manager STVV
De oud-spelers belden met name naar mensen die de voorbije jaren abonnee waren, maar
dat op dit seizoen nog niet bevestigden. Een bewuste keuze van de club. Volgens STVV zijn er heel wat mensen in de regio die net dat kleine duwtje nodig hebben om terug te keren naar Stayen. Een telefoontje van een van hun idolen was voor de meesten dan ook voldoende om hen over de streep te trekken.
Festivalities op Stayen
STVV wil bovendien voor extra sfeer zorgen op Stayen. Voor de wedstrijd tegen KV Mechelen brengen ze daarom de festivalities van Pukkelpop naar de parking van Tribune Oost van Stayen. In een heus fandorp zal coverband Soundfox van 19 u tot 20.30 u. Zeppyfun zal voor animatie zorgen voor de jongste fans in de vorm van springkastelen.
De club hoopt met acties als deze de fans vroeger te laten afzakken naar Stayen.
“Sinds corona zien we dat mensen wat later naar het stadion afzakken. Nochtans maakt de ’tactische
Bert Stas, Brand manager STVV
voorbespreking’ met de vrienden onlosmakelijk deel uit van de Truiense voetbalcultuur. Om
die traditie nieuw leven in te blazen, trakteren we iedereen op een ‘happy half hour’. In de
Noord en Oost tribunes tussen 19u00 en 19u30 krijg je 1 + 1 gratis bij elke betaalde consumptie.”
STVV hoopt haar ‘voetbalfestival’ te kunnen afronden met een overwinning en een fijn
feestje achteraf in in de Rvue, op de tonen van onze huis-DJ, DJ Koenie.