STVV is in de mode! Truiense handel en voetbal werkt samen voor lifestyle-collectie

Partners

STVV is in de mode. Letterlijk zelfs, want de hele maand november prijkt de nieuwe lifestyle-collectie van geelblauw in de vitrine bij een twaalftal Truiense mode – en handelszaken. Voor de lancering van dit project ontpopte doelman Jo Coppens zich – samen met twee fervente supporters – tot levende paspop bij Roosen Fashion.


STVV zit in de lift. Het aantal abonnees steeg dit jaar met 15% en de supportersaantallen
tijdens thuiswedstrijden met 11%. Dit heeft de ploeg onder andere te danken aan de trouwe fans die na corona weer massaal terug hun weg vonden naar Stayen. De abonnees werden al verschillende keren in de watten gelegd met een mini-festival voor de wedstrijd en leuke extra’s zoals een supporterssjaal met hun naam op.

STVV is dus figuurlijk ‘in de mode’. Maar deze maand is de club ook letterlijk in de mode.

“Als club willen we alomtegenwoordig zijn in het dagelijkse leven in Haspengouw. Dat betekent natuurlijk ook dat we in het centrum van Sint-Truiden aanwezig zijn in het straatbeeld. Daarom slaan we in november de handen in elkaar met een twaalftal Truiense mode- en handelszaken.”

Bert Stas, brand manager STVV

Van schreeuwerig design naar fashion

Die samenwerking komt er naar aanleiding van de lancering van de nieuwe lifestyle-
collectie van de Kanaries.

“Mensen associëren voetbalgerelateerde kledij soms nog met schreeuwerige designs en overdreven felle kleuren. Dat is echter allang verleden tijd. Tegenwoordig is onze merchandising zo ontworpen dat je het gewoon kan dragen om pakweg naar het werk, naar school of op restaurant te gaan. Zo kan iedereen zijn clubliefde op een subtiele manier tonen.’

Jarno Stippelmans, Head of Merchandising STVV

“Door onze sweaters, hoodies en t-shirts te etaleren in de Truiense mode- en
handelszaken, onderstrepen we het fashion-gehalte van onze nieuwe kledinglijn. Om het
initiatief ludiek te lanceren, prijken STVV-speler Jo Coppens en onze supporters Rika
Baillien en Carine Beelen zelfs even als levende paspop in de vitrine.”

Bert Stas, Brand Manager STVV


‘Collabs’ met elftal ondernemers

In de vitrine van modewinkels Lingerie Mimosa, Sumor Par Elle, Kinderkleding Kamélie,
Eroye en Roosen Fashion draagt een paspop een maand lang de nieuwe kledinglijn van
STVV. Daarnaast duiken de kledingstukken ook op bij Hooch, L’île en Ville, Baby Ann,
Schoenen Selvi en De Posterijen. En ten slotte doen ook de naaste buren van STVV mee: de
nieuwe sportwinkel VDL Sports en Stayen zelf, dat een toonzaal ter hoogte van de Albert
Heijn ter beschikking stelt.
Stijlicoon Peter Roosen (zaakvoerder Roosen Fashion) is één van de ondernemers die zijn
deur openzet voor dit initiatief. Door de samenwerking met verschillende kledingzaken in Sint-Truiden kunnen fans de kleding eerst passen voor ze kopen. Iets wat altijd een voordeel is in deze tijden van online shoppen.

“In de modewereld zijn ‘collabs’ een duidelijke trend. Dat betekent dat twee merken met een sterke aantrekkingskracht de krachten bundelen, om hun publiek zo te verrassen. Daarom gaan we graag in op de uitgestoken hand van STVV. Concreet hebben we de collectie van de Kanaries een mooie plaats gegeven in onze vitrine.”

Peter Roosen, zaakvoerder Roosen fashion
STVV werkt samen met verschillende leden van de Truiense middenstand om de kleding naar de fans te brengen.


Beleving trekt bezoekers aan

‘STVV in de mode’ is een mooi voorbeeld van de samenwerking tussen de Truiense
voetbalclub en de handelaarsvereniging Shop & The City. Voorzitter Philip Bronckaerts legt
uit:

“Shop & The City is een fiere partner van STVV. We streven hetzelfde doel na. Beleving
brengen in onze stad, en zo mensen uit de wijde regio rond Sint-Truiden een fijne dag
laten doorbrengen. Je kan een avondje voetbal perfect combineren met een voorafgaand
bezoek aan onze winkels of horecazaken. Dit is dus een vloeiende combinatie, om het in
voetbaltermen uit te drukken.”

Philip Bronckaerts

Lees ook

Al meer dan 20.000 bezoekers. Vrijstaat A gaat laatste week van...

Vrijstaat A, de creatieve zomerbar van Sint-Truiden, gaat zijn laatste week in. In vijf weken tijd zijn er al zo’n 20.000 bezoekers afgezakt naar...
hilde vautmans- onderzoek - fraude- europees parlement - sint truiden - sintruin begot

Onderzoek naar Europarlementslid Hilde Vautmans voor mogelijk misbruik Europese middelen

De federale politie is bezig met een onderzoek naar Europarlementslid Hilde Vautmans, zo meldde weekblad Knack gisterenavond. Vautmans zelf zei gisterenavond niet op de...

Verkiezingsaffiche of reclame voor een schoenwinkel? Campagnebeeld Truiense CD&V zaait verwarring

Wie de afgelopen dagen door Sint-Truiden reed, kon misschien een opvallend beeld van een cowboylaars en een hoge hak tegenkomen. Het beeld maakt deel...

Instagram

{{content:words:20}}

Advertentie

Nieuwsbrief