STVV is in de mode! Truiense handel en voetbal werkt samen voor lifestyle-collectie

Partners

STVV is in de mode. Letterlijk zelfs, want de hele maand november prijkt de nieuwe lifestyle-collectie van geelblauw in de vitrine bij een twaalftal Truiense mode – en handelszaken. Voor de lancering van dit project ontpopte doelman Jo Coppens zich – samen met twee fervente supporters – tot levende paspop bij Roosen Fashion.


STVV zit in de lift. Het aantal abonnees steeg dit jaar met 15% en de supportersaantallen
tijdens thuiswedstrijden met 11%. Dit heeft de ploeg onder andere te danken aan de trouwe fans die na corona weer massaal terug hun weg vonden naar Stayen. De abonnees werden al verschillende keren in de watten gelegd met een mini-festival voor de wedstrijd en leuke extra’s zoals een supporterssjaal met hun naam op.

STVV is dus figuurlijk ‘in de mode’. Maar deze maand is de club ook letterlijk in de mode.

“Als club willen we alomtegenwoordig zijn in het dagelijkse leven in Haspengouw. Dat betekent natuurlijk ook dat we in het centrum van Sint-Truiden aanwezig zijn in het straatbeeld. Daarom slaan we in november de handen in elkaar met een twaalftal Truiense mode- en handelszaken.”

Bert Stas, brand manager STVV

Van schreeuwerig design naar fashion

Die samenwerking komt er naar aanleiding van de lancering van de nieuwe lifestyle-
collectie van de Kanaries.

“Mensen associëren voetbalgerelateerde kledij soms nog met schreeuwerige designs en overdreven felle kleuren. Dat is echter allang verleden tijd. Tegenwoordig is onze merchandising zo ontworpen dat je het gewoon kan dragen om pakweg naar het werk, naar school of op restaurant te gaan. Zo kan iedereen zijn clubliefde op een subtiele manier tonen.’

Jarno Stippelmans, Head of Merchandising STVV

“Door onze sweaters, hoodies en t-shirts te etaleren in de Truiense mode- en
handelszaken, onderstrepen we het fashion-gehalte van onze nieuwe kledinglijn. Om het
initiatief ludiek te lanceren, prijken STVV-speler Jo Coppens en onze supporters Rika
Baillien en Carine Beelen zelfs even als levende paspop in de vitrine.”

Bert Stas, Brand Manager STVV


‘Collabs’ met elftal ondernemers

In de vitrine van modewinkels Lingerie Mimosa, Sumor Par Elle, Kinderkleding Kamélie,
Eroye en Roosen Fashion draagt een paspop een maand lang de nieuwe kledinglijn van
STVV. Daarnaast duiken de kledingstukken ook op bij Hooch, L’île en Ville, Baby Ann,
Schoenen Selvi en De Posterijen. En ten slotte doen ook de naaste buren van STVV mee: de
nieuwe sportwinkel VDL Sports en Stayen zelf, dat een toonzaal ter hoogte van de Albert
Heijn ter beschikking stelt.
Stijlicoon Peter Roosen (zaakvoerder Roosen Fashion) is één van de ondernemers die zijn
deur openzet voor dit initiatief. Door de samenwerking met verschillende kledingzaken in Sint-Truiden kunnen fans de kleding eerst passen voor ze kopen. Iets wat altijd een voordeel is in deze tijden van online shoppen.

“In de modewereld zijn ‘collabs’ een duidelijke trend. Dat betekent dat twee merken met een sterke aantrekkingskracht de krachten bundelen, om hun publiek zo te verrassen. Daarom gaan we graag in op de uitgestoken hand van STVV. Concreet hebben we de collectie van de Kanaries een mooie plaats gegeven in onze vitrine.”

Peter Roosen, zaakvoerder Roosen fashion
STVV werkt samen met verschillende leden van de Truiense middenstand om de kleding naar de fans te brengen.


Beleving trekt bezoekers aan

‘STVV in de mode’ is een mooi voorbeeld van de samenwerking tussen de Truiense
voetbalclub en de handelaarsvereniging Shop & The City. Voorzitter Philip Bronckaerts legt
uit:

“Shop & The City is een fiere partner van STVV. We streven hetzelfde doel na. Beleving
brengen in onze stad, en zo mensen uit de wijde regio rond Sint-Truiden een fijne dag
laten doorbrengen. Je kan een avondje voetbal perfect combineren met een voorafgaand
bezoek aan onze winkels of horecazaken. Dit is dus een vloeiende combinatie, om het in
voetbaltermen uit te drukken.”

Philip Bronckaerts

Lees ook

Grootste kunstexpo van Limburg – Bar’deaux zet weer sterke kunstexpo neer...

Ook dit jaar slaat het team van Bar'deaux Sint-Truiden de handen weer in elkaar met Patrick Hermans van Art Loft in Maastricht. 10 dagen...
noah stijnen - brussels airlines - belgian icon - sint truiden. - sintruin begot

Truienaar Noah Stijnen in top vijf van wedstrijd Belgian Icons

Noah Stijnen, Truienaar met talent, kon met zijn ontwerp over wielrennen voldoende stemmen binnenhalen om in de top 5 van de wedstrijd Belgian...
zinkgat - tiensesteenweg - sint truiden

Verder onderzoek naar zinkgat gestart

Op dinsdag 15 oktober 2024 werd een stabiliteitsdeskundige aangesteld door het lokaal bestuur Sint-Truiden om een onderzoek in te richten naar aanleiding van een...

Instagram

Zinkgat op Tiensesteenweg, 19 bewoners elders onder gebracht nadat woonsten tijdelijk onbewoonbaar werden verklaard.👨‍🚒

Op de Tiensesteenweg zakte deze week een
Dit is het nieuwe bestuur van Sint-Truiden.🗳

Het nieuwe bestuur van Sint-Truiden kiest voor een breuk met het verleden. Binnen 14
Sint-Truiden krijgt een roos Vivaldi-bestuur waar de 4 politieke spectra als seizoenen in zitten verwerkt met WOW als centrumpartij.

Ludwig Vandenhove
Vandenhove heeft gesprekspartners gevonden in Open VLD, N-VA en WOW.

“Ik ben verheugd dat ik met WOW, N-VA en Open Vld
Ludwig Vandenhove wil deze week landen met zijn formatiegesprekken. Dat meldt hij aan VRT.

Vandenhove bevestigt dat er er zondagnacht al
Vooruit wordt de grootste partij van Sint-Truiden.

Het voorakkoord dat zou bestaan tussen Vooruit - Open VLD en N-VA haalt geen
Momenteel zijn er 21/38 kiesbureaus geteld, dus meer dan 50% van de stemmen.

Vooruit is momenteel de grootste partij (20,3%), gevolgd
{{content:words:20}} {{content:words:20}}

Advertentie

Nieuwsbrief