Uren Truiense ContactCenter breiden uit

Partners

Het nieuwe Truiense bestuur wil terugkeren naar de basistaken, waaronder dienstverlening. Hiervoor zullen verschillende structurele veranderingen doorgevoerd worden, waarvan er recent één werd aangekondigd: het ContactCenter van Sint-Truiden zal vanaf 3 februari al vanaf 8 uur ’s ochtends bereikbaar zijn.

Het ContactCenter van Sint-Truiden werd opgericht ten tijden van de pandemie. Het center was er niet alleen voor Truienaren die zich vragen stelden bij de recentste maatregelen rond COVID 19 maar gaf ook al informatie over de stadsdiensten. Vanaf maandag 3 februari zal het ContactCenter dus vanaf 8 uur bereikbaar zijn. De aanpassing van de openingsuren is een eerste stap in een breder plan om duidelijker te communiceren naar de Truienaren toe.

Onze inwoners verdienen een vlotte en toegankelijke dienstverlening. Daarom gaan we de komende maanden extra inspanningen leveren om de klantgerichtheid te verhogen en onze service verder te verbeteren.

Ludwig Vandenhove, burgemeester Sint-Truiden

Kort op de bal spelen

In 2024 kreeg het Truiense ContactCenter 33.783 oproepen. Mensen bellen niet alleen voor informatie over de dienstverlening, zoals openingsuren, maar ook om technische problemen te melden zoals een vuil verkeersbord, losse stenen of problemen met bijvoorbeeld de ophaling van snoeiafval. Uniek aan het ContactCenter is dat dit onder de communicatiedienst van Stad Sint-Truiden valt. Hierdoor kan er sneller worden ingespeeld op problemen en hierover dan communiceren via de andere kanalen zoals website, social media en stadsapp.

De aangepaste openingsuren van het ContactCenter zijn ook niet willekeurig gekozen. Uit de data van de stad blijkt immers dat de ochtenden de piekmomenten zijn. De uren van het ContactCenter zijn nu ook afgestemd met team Dienstverlening, waaronder diensten zoals bevolking, rijbewijzen en burgerlijke stand vallen.

Communicatie over werven

Het stadsbestuur zal ook anders communiceren over wegenwerken. Een lijst met informatie zal elke maand in het stedelijk infoblad komen. Ook via de andere kanalen zal een up-to-date communicatie komen. Voor werken waar er veel hinder komt zullen er korte video’s opgenomen worden.

Vanaf maandag 3 februari zal het ContactCenter bereikbaar zijn:

  • Maandag tot en met vrijdag van 8u tot 15u30
  • Op dinsdag van 8u tot 18u30
  • Op zaterdagvoormiddag van 8u tot 11u30

Lees ook

“Ik heb speciaal een rok aangetrokken vandaag, want anders zou mijn...

Op de gemeenteraad van juni was een grote delegatie van het kerndorp Velm aanwezig. De inwoners hielden een stil protest in de Truiense raadszaal...
velm- parochiezaal velm

Parochiezaal Velm wordt Ontmoetingscentrum Velm. “Gisteren al 17 aanvragen binnen.”

Gisteren werd het nieuws bekendgemaakt dat Truiens ondernemer Peter Onkelinx samen met Velmenaar John Celis, het voortbestaan van de parochiezaal van Velm op zich...

Truiens bestuur komt met evenementencafé

Het Truiense bestuur wil starten met evenementencafés om startende en meer ervaren evenementorganisatoren met elkaar in contact te brengen. De cafés zullen steeds draaien...

Instagram

{{content:words:20}}

Advertentie

Nieuwsbrief