Voor eeuwig Kanarie. STVV lanceert canon en abonnee campagne

STVV trapte deze week zijn abonnementencampagne af voor het komende seizoen. De ploeg is ambitieus en hoopt voor het feestjaar van hun 100-jarige bestaan de kaap van 3800 abonnees te bereiken. Om hun verbondenheid met de abonnees te onderstrepen, werd er ook een STVV-canon ondertekend. Deze ‘grondwet’ legt de typische kenmerken van de club (kleuren, naam, locatie, …) vast voor de toekomst.

De rode draad doorheen het feestseizoen wordt de slogan ‘Voor eeuwig’. De baseline lijkt niet toevallig gekozen. CEO Takayuki Tateishi, burgemeester Ingrid Kempeneers en Nils Lismont (vertegenwoordiger fans en auteur canon) ondertekende een canon waarbij de identiteit van de de club voor eeuwig werd vastgelegd.
De aanleiding van het canon kwam er na gesprekken met de fans ter navolging van de nieuwe commerciële naam van Stayen. Veel fans reageerden toen verontwaardigd. Met het canon wil de leiding van STVV de verbondenheid tussen de fans en de club onderstrepen.

“In deze canon leggen we bijvoorbeeld vast dat de naam STVV gerespecteerd wordt, dat onze clubkleuren geel en blauw blijven en dat we de roepnaam ‘Kanaries’ ook in de toekomst fier dragen. We geven onze canon een prominente plaats in het stadion, zowel in de spelerstunnel, in de kantoren als in elke tribune. Op die manier krijgt elke nieuwe speler, medewerker en supporter de kernwaarden van onze mooie club mee. ”

Takayuki Tateishi, CEO STVV

De weg naar 3800

De ondertekening van de canon is de eerste stap in de ambitieuze abonnementencampagne van
STVV. Het voetbal en de community rond STVV groeit. Vorig jaar steeg het aantal abonnees naar 3000, een stijging van 15%. De club mikt nu op 3800 abonnees, niet toevallig de postcode van thuishaven Sint-Truiden. Om dit getal te bereiken tijdens het feestjaar wil STVV verschillende groepen aanspreken om meer mensen naar Stayen te krijgen.

“Je voelt dat het voetbal terug leeft in Groot-Haspengouw. Vorig jaar steeg het aantal abonnees al met 15%, tot 3000. Dit jaar willen we doorstoten naar 3800 abonnees. Dat doen we door nog meer kinderen naar Stayen te brengen, het zakenleven te betrekken en de fans uit hun zetel te halen die vandaag onze wedstrijden op tv volgen. Of je nu abonnee was in 1978 of in 2022, het seizoen waarin we 100 jaar worden mag je gewoon niet missen.”

Bert Stas, brandmanager STVV

STVV wil onder andere gezinsabonnementen aantrekkelijker maken en ook werken met een interessante formule voor mensen die al abonnee zijn en eventueel kennissen kunnen overhalen om abonnee te worden.
Trouwe fans krijgen ook de kans op een soort ‘early kanarie’ abonnement. Wie voor 4 juli hun abonnement vernieuwd, zal toegang krijgen tot 4 belevingen. Een ontbijt met de nieuwe trainer Thorsten Fink, een ontmoeting met de spelers, als eerste de nieuwe westrijdtruitjes bekijken en bij elke wedstrijd een moment met echte Legends van de club, behoren tot de belevingen waar abonnees toegang tot kunnen krijgen.

Mijlpalen vieren

Bij elke mijlpaal die de Kanaries bereiken in de abonneecampagne, verloot de club een unieke
prijs onder de abonnees. Een manier om het feestjaar van hun 100-jarig bestaan nog specialer te maken.

“Als we de grens van de 373 (het stamnummer), 1924 (het oprichtingsjaar), 3000 (het aantal abonnees van vorig jaar) en 3800 doorbreken, valt er telkens een extra prijs te winnen. De eerste drie prijzen zijn alvast bekend: een fles STVV-gin, een tattoo van STVV en een reis naar Japan (inclusief een bezoek aan de STVV Lounge in Tokio). Het zijn dus stuk voor stuk zaken of herinneringen die je voor eeuwig bijblijven.”

Bert Stas, brand manager

De STVV-gin zal alvast van goede kwaliteit zijn. Hij zal gemaakt worden in samenwerking met de deskundige ervaring van de Brouwerij van Wilderen. De brouwerij viel al verschillende keren in de prijzen met hun gins oa de Double You-gin en de Ocus-gin die de brouwerij maakte in samenwerking met de artiest Lost Frequencies.

Sint-Truiden is STVV en STVV is Sint-Truiden

Stad Sint-Truiden ondersteunt STVV tijdens hun feestjaar. De club en de stad willen hun band onderstrepen. Daarom was burgemeester Kempeneers aanwezig bij de ondertekening van het STVV-canon.

“Sint-Truiden is STVV en STVV is Sint-Truiden. Zeker in een feestjaar zoals dit. We slaan daarom de handen in elkaar met de club, om de stad tijdens dit feestjaar geel en blauw te laten kleuren. Als voorsmaakje kunnen we alvast meegeven dat we de bomen op de Groenmarkt en de abdijtoren tijdens de thuismatchen komend seizoen zullen uitlichten in geel en blauw. Bovendien zal ook de fandag dit jaar plaatsvinden in het hart van de stad. Op zondag 25 juni ontvangen we iedereen met een hart voor STVV op de Groenmarkt.”

Ingrid Kempeneers, burgemeester

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws, events en gezelligheid in Sint-Truiden? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks de interessantste scoops!

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws, events en gezelligheid in Sint-Truiden? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks de interessantste scoops!