Op 28 december is het zover. Dan kan je weer afzakken naar de Grote Markt van Sint-Truiden voor de Yontec Après-ski. Speciaal om iedereen warm te maken voor het feest lanceerde de organisatie op 23 december een lijflied.
Het lied werd voorgesteld aan Chalet Noord op de Truiense kerstmarkt. Met het lijflied of ‘hymne’ wil de organisatie van het evenement meegaan in de trend van andere grote events. Deze hebben vaak ook een lied dat zij gebruiken in al hun communicatie en branding. Bij de Yontec Après-ski doen ze er nog een schepje bovenop en schreven ze hun lied volledig zelf. Voor de ontwikkeling kregen ze hulp van DJ Maurice die we kennen van de Snollebollekes.
Voor naampartner Yontec was het lied ook een leuke manier om hun bedrijf in de kijker te zetten. Yontec zoekt geregeld technische profielen.
“Bij Yontec zijn we altijd op zoek naar nieuwe en out of the box manieren om technisch talent aan te trekken en te inspireren. Door de hynme te ontwikkelen voor de Yontec Après-ski hebben we de uitgelezen kans om onze passie voor technologie te delen op een originele manier. En wie weet scoren we nog een hit! Uiteraard gaan we het live brengen op donderdag 28 december.”
Davy Jonckers, CEO van Yontec Industrial Services
Nieuwigheden
De nieuwe organisatie achter de Yontec Après-ski zorgde dit jaar voor heel wat nieuwigheden. De Yontec Après-ski is immers gebonden aan de Vlaamse wetgeving rond verplicht gebruik van herbruikbare bekers. Voor de bekers wordt zoals op de meeste evenementen een waarborg van €1 gevraagd. Om dit systeem van waarborg zo eenvoudig mogelijk te maken schakelde de vereniging over op een systeem waarbij je tijdens het evenement met een Après-ski pas je betalingen kan uitvoeren. De pas kan je aankopen aan één van de kassa’s, geld op laten zetten met kaart of cash aan de kassa’s of via de QR-code op de kaart.
Ook ging de organisatie een samenwerking aan met het Fonduehuisje. Je kan er op 28 december voor een scherpe prijs gaan eten. (Lees meer hier.)
De VIP die de organisatie dit jaar invoerde op vraag van hun sponsors is ook al volledig uitverkocht. Thans was er online veel gemorrel over het feit dat de organisatie überhaupt met een VIP kwam. Het Yontec Après-ski team benadrukt echter dat hun de focus van het evenement nog steeds op de verenigingen ligt.
22 verenigingen, 20 standen
Verschillende lokale verenigingen hebben zich aangemeld om deel te nemen aan dit het festijn, ze vertegenwoordigen meer dan 5.000 leden uit Haspengouw. Maar liefst 13 van de 22 verenigingen zijn nieuw als deelnemer. Ook op de voorstelling van de hymne dansten ze allemaal enthousiast mee. De 22 verenigingen met hun standnummer kan je hier vinden.
Voor alle praktische informatie over het evenement kan je terecht op hun website.