Sint-Truiden is een stad vol leven en gemotiveerde handelaren. Om hen in de kijker te zetten tijdens het najaarse shoppingseizoen lanceerde Stad Sint-Truiden samen met Shop & the City Sint-Truiden een ongeziene reclamecampagne met de Truiense handelaren als onderwerp.
Schepen van Citymarketing Hilde Vuatmans, burgemeester Veerle Heeren en schepen van lokale handel Johan Mas stelden met veel trots de authentieke portretten van de Truiense handelaren voor. Sint-Truiden heeft dan ook veel te bieden op vlak van shoppen. In onze stad vind je grote ketens maar evenzeer kleine boetieks, unieke concepten,.. authentieke handelaren die de shopervaring net wat warmer en persoonlijker maken.
“En of we trots zijn! Onze eigen handelaren, warm en authentiek als ze zijn op een échte affiche in de borden van wereldspeler in de reclameborden JC Decaux, dat is nog nooit eerder gezien. “
Hilde Vautmans, schepen van City Marketing
Mix van online spelers en lokale concepten
Het idee van de campagne ontstond nadat het stadsbestuur besliste om breder te werk te gaan met de borden JC Decaux. Het gebruik van de borden kwam recent in opspraak omdat op sommige borden in de stadskern reclame van Bol.com stond. Gezien de borden door een private partner worden uitgebaat moest het stadsbestuur eerst zijn samenwerking herzien voordat ze actie kon ondernemen. En die stappen tot actie nemen ze nu met een campagne die draait rond lokale handelaren en hun producten.
De foto’s werden genomen door fotograaf Luc Dalemans en werden door het in-house talent van Stad Sint-Truiden en Shop & the City voorzien van tekst en lay-out.
“Meer dan 50 handelaren nemen deel aan de actie en dat aantal neemt elke dag nog toe. de campagne zal maanden lopen. Elke handelaar krijgt gedurende drie weken vier borden ter beschikking. “
De foto’s zullen in roulatie in de borden worden geplaatst zodat elke handelaar de kans krijgt om te schitteren. Gelijklopend met de borden in de stad zullen de affiches van diezelfde handelaars ook geëxposeerd worden in de foyer van CC de Bogaard. Je kan de affiches gaan bekijken van maandag tot vrijdag tussen 12u en 18u en elke zaterdag van 10u tot 16 u.
De verhalen achter de affiches zullen ook via de sociale media en website van Stad Sint-Truiden en Shop & the City verspreid worden. Op deze manier halen handelaren en stad het onderste uit de kan uit dit gezamenlijke project.
Dubbele kans op een superprijs
Om de afficheactie extra in de kijker te zetten, maak je met je Shop & the City kaart dubbel kans op een grote prijs als de affiche van jouw favoriete handelaar uithangt.
“Wie scant bij de deelnemende handelaren tijdens hun campagneweek maakt dubbel zoveel kans op de maandelijkse superprijs van Shop & the City. Je krijgt met andere woorden dubbel zoveel punten tijdens de drie weken dat de affiche uithangt.”
Johan Mas, schepen van lokale handel en middenstand